Pagini

Cum recunosti anvelopele de iarna

Cum recunoastem o anvelopa de iarna dupa nume, profilul benzii de rulare sau marcaje



Am observat ca multi inca nu stiu sa deosebeasca o anvelopa de iarna de o anvelopa all season, sau mai grav, de una de vara.

Exista persoane care doresc sa isi ,,incalte’’ masina cu anvelope pentru sezonul rece dar, paradoxal, nu vor sa fie inscriptionate M+S, crezand ca anvelopele ce poarta marcajul MS sunt anvelope all seasons. Toate anvelopele de iarna poarta marcajul M+S (Mud&Snow).
Trebuie sa stim ca iarna putem utiliza, si este cel mai recomandat, anvelope de iarna dar si anvelope care au un profil mai ,, bland’’ dar care au obligatoriu si ele inscriptionat M+S, marcaj care atesta faptul ca producatorul garanteaza ca respectivele anvelope se pot utiliza in siguranta si pe vreme rece.
Daca la turisme e mai indicat sa utilizam in conditii de vreme rece strict anvelope de iarna in defavoarea celor all seasons (deoarece exista anvelope allseason cu un profil clar asemanator celor de vara dar care sunt marcate MS, fapt ce ne va ajuta doar sa fim conform legii, dar nu ne va ajuta la deplasarea pe carosabil acoperit de zapada si gheata), problema se schimba in cazul anvelopelor de tip 4X4/SUV, autovehicule care in general au anvelope mai cramponate pentru a face fata condusului pe teren accidentat si/sau noroi; o anvelopa destinata pentru autovehiculele destinate deplasarii pe teren mixt sau off-road este special conceputa sa ruleze pe noroi si teren accidentat, asa ca este normal ca omologarea MS sa fie primita pe merit, pentru ca un pneu care ajuta o masina sa se deplaseze cu usurinta prin noroi o va ajuta cu siguranta si sa se deplaseze pe zapada.

In cele ce urmeaza vom incerca sa explicam, celor ce nu stiu, cum sa recunoasca o anvelopa de iarna.

Recunosterea anvelopelor de iarna dupa nume


Anvelopele de iarna poarta in general in denumire un cuvant de genul snow, ice, kristall, frigo, winter si polaris, cuvinte care ne duc cu gandul la iarna, zapada, frig si gheta.
Ex.: Michelin Alpin A4, Pirelli Ice&Snow, Pirelli Winter Snowcontrol, Continental ContiWinterContact TS 850, Dunlop Winter Response 2, Debica Frigo HP, Barum Polaris 3, Riken Snowtime si lista poate continua dar nu cred ca este cazul.

Recunoasterea anvelopelor de iarna dupa marcaje

Aici ii vom lasa pe expertii de la Continental sa ne explice ce marcaje trebuie sa vedem inscriptionate pe o anvelopa de iarna:

Simbolul M+S
 
“Anvelopa de zapada” inseamna o anvelopa cu un profil al caii de rulare, compoziţie sau structura proiectate în principal pentru a obtine, în conditii de carosabil acoperit cu zapada, performante superioare anvelopelor normale, referitor la abilitatea de a porni sau a mentine vehiculul în miscare.

Simbolul ,,Fulgului de nea'' 
Marcajul "Fulgului de nea" identifica anvelopele de iarna in concordanta cu standardele industriei producatoare de anvelope bazate pe definiţiile Nord Americane ale anvelopei de iarna. Aceste anvelope asigura performante ridicate la siguranta si controlul autovehiculului pe zapada, gheata sau in general la teste efectuate la temperaturi scazute.


Caz special anvelope 4x4/SUV
Multe SUV-uri şi vehicule pentru Off-road sunt echipate cu anvelope marcate cu simbolul “M+S”. Motivul pentru acest lucru este că aceasta categorie de anvelope a aparut initial in Statele Unite ale Americii unde anvelopele pentru toate anotimpurile cu marcajul “M+S” sunt obisnuite. In cadrul portofoliului Continental acest exemplu se aplică liniilor de produs ContiCrossContact LX, ContiCrossContact LX Sport sau Conti4x4Contact.
Marcajul M+S este definit oficial în directiva europeana ca: “o anvelopa cu un profil al caii de rulare si o structura care asigura o performanta mai buna pe zapada decat cele ale unei anvelope normale”. Asadar perfomantele unei anvelope marcate cu simbolul “M+S” nu sunt definite sau masurate.
Performantele pe zapada al anvelopelor de iarna sunt specificate în America de Nord cu asa numitul simbol al “Fulgului de nea”. Doar anvelopele care corespund sau depasesc aceste cerinte pot sa fie marcate cu simbolul “Fulgului de nea”.

Recomandarea Continental
Chiar dacă anvelopele marcate cu M+S  sunt recunoscute prin lege în unele tari europene ca fiind anvelope de iarna Continental recomanda folosirea în conditii de iarna a anvelopelor cu simbolul “Fulgului de nea” si cu o adancime a profilului de minim 4mm.

Recunoasterea anvelopelor de iarna dupa modelul benzii de rulare


Anvelopele de iarna au in general un profil mai pronuntat, mai agresiv cu caneluri special create pentru a putea musca din zapada si muchii ascutite pentru aderenta pe carosabil acoperit de polei si gheata.

Sfat : Chiar daca va echipati autovehiculul cu anvelope de iarna , chiar si cu cele mai bune, trebuie sa tineti cont de faptul ca un pneu bun de iarna nu garanteaza faptul că nu vor fi deloc probleme pe drumurile inzapezite. Cauciucurile de iarna sunt foarte eficiente dar, se poate circula in conditii normale cand grosimea stratului de zapada nu este mai mare de 10-15 cm pentru autoturisme sau 20 de centimetri pentru masinile SUV / 4X4;  de asemenea trebuie sa circulati cu viteaza redusa chiar si pe drumurile acoperite cu un strat mai mic de zapada, caz in care carosabilul poate fi foarte alunecos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu