Pagini

Top anvelope de vara conform etichetarii europene

Din 1 noiembrie 2012, toate anvelopele vandute in Europa pentru autoturisme si vehicule utilitare usoare poarta etichete speciale noi.
Fiecare eticheta include 3 informatii de baza privind performanta acelei anvelope :
  • Eficienta energetica (consumul de carburant este influentat si de gradul de rezistenta la rulare)
  • Aderenta pe carosabil umed (gradul de siguranta)
  • Nivelul de zgomot la exterior (sunetul anvelopelor ruland pe carosabil, astfel cum se aude din  exteriorul vehiculului) 
 Noua lege se refera, de asemenea, la toate anvelopele montate pe autoturisme noi, vehicule utilitare usoare, camioane, autocare si autobuze fabricate la sau dupa 1 iulie 2012.


Sursa video : www.bridgestone.eu

In cele ce urmeaza vom prezenta cele mai mai bine cotate anvelope de vara conform etichetarii europene pentru cele mai uzuale dimensiuni. 


Michelin Energy E-V * A A 70db
Nokian eLine ** A A 72db
Nokian eLine ** A A 71db
Dunlop SP Sport BluResponse B A 68db
Michelin Energy Saver + C A 68db
Goodyear EfficientGrip Performance B A 69db
Continental Premium Contact 5 C A 70db
Michelin Energy Saver MO 91T B A 70db
Hankook Kinergy Eco K425 88H E A 69db
Michelin Energy Saver + C A 70db
Continental Eco Contact 5 B B 70db
Continental Premium Contact 5 C A 71db
Dunlop StreetResponse C B 68db
Hankook Kinergy Eco K425 91V C B 69db
Hankook Kinergy Eco K425 88T C B 69db
Bridgestone Ecopia EP150 B B 69db
Pirelli P1 Cinturato Verde C B 69db
Hankook Kinergy Eco K425 91H B B 69db
Bridgestone Turanza T001 C B 70db
Hankook Ventus Prime 2 K115 B B 70db
Bridgestone Turanza ER300 E B 71db
Continental Eco Contact 5 B B 72db
Goodyear EfficientGrip Compact C C 69db
Goodyear EfficientGrip Compact C B 68db





Pirelli P1 Cinturato Verde C B 69db





Nokian Line C B 71db





Bridgestone Turanza T001 C B 71db


Nokian eLine ** A A 72db
Pirelli P7 Cinturato Blue B A 71db
Dunlop SP Sport Bluresponse B A 68db
Dunlop Sport Maxx RT C A 67db
Goodyear EfficientGrip Performance B A 68db
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 C A 69db
Michelin Energy Saver + B A 70db
Michelin Primacy 3 C A 69db
Michelin Primacy 3 C A 69db
Michelin Pilot Sport 3 E A 71db
Continental Premium Contact 5 C A 71db
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 E A 71db
Nokian Line C A 71db
Nokian Line E A 71db
Hankook Ventus Prime 2 K115 E A 69db
Nokian zLine E A 72db
Michelin Pilot Sport 3 F A 71db
Pirelli P Zero Nero E A 72db
Pirelli P1 Cinturato Verde B B 70db
Michelin Pilot Sport F A 70db
Hankook Kinergy Eco K425 B B 70db
Pirelli P7 Cinturato 91W F A 71db
Bridgestone Turanza T001 C B 71db
Hankook Ventus Prime 2 94W B B 71db
Michelin Primacy HP E B 70db
Hankook Ventus V12 Evo 94Y C B 70db
Fulda Sport Control E B 71db
Continental Sport Contact 5 C B 71db
Pirelli P7 Cinturato E B 71db
Pirelli P7 Cinturato 91V, 91Y C B 71db
Bridgestone Turanza ER300 F B 72db
Michelin Primacy HP E B 70db





Bridgestone ER300 Turanza E B 71db





Nokian Z G2 E B 72db





Pirelli P Zero Asimmetrico F B 73db

  * Anvelope concepute exclusiv pentru vehicule electrice.
** Anvelope destinate vehiculelor care utilizeaza tehnologii hibride.

Strangerea prezoanelor cu cheia dinamometrica

Importanta utilizarii cheii dinamometrice

 

La fiecare montaj este obligatorie strangerea prezoanelor cu o cheie dinamometrica , reglata la valorile stabilite de constructorul masinii ; altfel pot aparea probleme grave cum ar fi : slabirea prezoanelor in timpul mersului, ruperea prezoanelor , stricarea filetului ,deformarea orificiului de prindere al prezonului , imposibilitatea de a le desface ulterior etc.
Daca nu doriti sa aveti vreuna din neplacerile enumerate mai sus , solicitati intotdeauna lucratorului de la vulcanizare sa stranga prezoanele cu cheia dinamometrica , iar daca nu are , sa foloseasca o cheie obisnuita , in niciun caz sa le stranga cu pistolul pneumatic.

Ce este cheia dinamometrica ?

 

Cheia dinamometrica este o unealta de precizie care serveste la strangerea suruburilor si a piulitelor cu un moment de strangere prestabilit , conform datelor producatorului. Utilizarea acestui instrument reglat corect garanteaza ca suruburile sunt stranse conform capacitatii de incarcare a materialului acestora si a materialului piesei mijloculuide transport pe care urmeaza sa fie montate.
Valorile momentului de strangere ar trebui sa se regaseasca in manualul de intretinere al masinii d-voastra.

Conditiile de baza pentru functionarea corecta a cheilor dinamometrice manuale :

  • precizia sculelor trebuie sa fie de +/-4% peste 10 Nm si de +/- 6% sub 10 Nm ;
  • protectia la suprasarcina trebuie sa fie de 125% ;
  • calibrarea sculelor trebuie efectuata dupa cca 5000 cicli ;
  • incertitudinea aparatului de calibrat trebuie sa fie maxim 1%. 

Tipuri de chei dinamometrice 

 

Cum alegem cheia dinamometrica potrivita in functie de aplicatie :
  • Chei digitale sau cu ceas se utilizeaza in special pentru verificarea prezoanelor stranse ;
  • Chei mecanica cu rupere , clic sau alunecare - de altfel si cele mai recomandate pentru strangerea prezoanelor la cuplu.

Marca Viking

1931 - Viking porneşte la drum

Viking Askim A/S începe producţia de bunuri din cauciuc (inclusiv pantofi şi anvelope) în Askim, Norvegia, tărâmul Vikingilor.

1970 - Liderul de pe piata Norvegiei câstiga experienta în sectorul de Echipamente originale si se concentreaza pe anvelope pentru autoturisme

Cu o cota de piata de peste 50%, Viking devine lider de piata în Norvegia. Toti norvegienii cunosc si au încredere în aceasta marca de anvelope.
În acelasi timp, Viking devine o marca recunoscuta la nivel global, furnizând anvelope ca Echipamente originale pentru clienti precum VW, Opel, Ford si Volvo, ceea ce demonstreaza calitatea de exceptie a produselor Viking.
Viking se axeaza pe punctele sale forte, optimizând gama de produse si concentrându-se pe anvelopele de vara si de iarna pentru autoturisme.

1983 - Viking se află pe drumul succesului internaţional

Având la bază succesul din Norvegia, Viking se extinde în Germania, Olanda, Austria, Italia, Elveţia şi SUA.

Anii 1990 - Un element important în strategia multibrand

Continental dobândeşte o participaţie de 49% în cadrul Nivis AB, care deţine atât Viking cât şi marca de anvelope Gislaved. Doi ani mai târziu, ambele mărci sunt complet integrate. Acestea continuă să fie componente majore ale strategiei multibrand de succes aplicată de Continental.

2008 - Extinderea poziţiei de piaţă

Viking ocupă o poziţie stabilă în cadrul Continental Group şi începe să îşi extindă poziţia pe piaţă în segmentul de calitate, ca producător de anvelope de vară şi de iarnă pentru autoturisme şi SUV-uri. Viking vinde aproximativ un milion de anvelope anual, la nivel global.

Viking este o marcă tradiţională, cu mulţi ani de experienţă în fabricarea anvelopelor.
Şoferii care achiziţionează anvelopele Viking apreciază calitatea garantată de producţia europeană de top.
Fiecare anvelopă are la bază valori nordice solide - asigurând caracteristici excelente pe carosabil ud şi performanţă de încredere pe carosabil uscat, oferind un nivel înalt de siguranţă, plus o experienţă de şofat extrem de plăcută.

Marca Sava

Slovenia este ţara de origine a mărcii Sava, o marcă locală cu o experienţă de peste 85 de ani în fabricarea produselor din cauciuc de înaltă calitate. Sava s-a dezvoltat constant de la înfiinţare şi, ca urmare, a câştigat o cotă de 35% din piaţa locală de anvelope, devenind o marcă reprezentativă pentru Slovenia.

1997 a fost anul în care Goodyear a început achiziţia parţială a diviziei de anvelope a companiei Sava, ajungând să deţină 100% până în anul 2004. Sava a devenit membru al familiei de mărci Goodyear şi a înregistrat o creştere constantă a vânzărilor în întreaga Europă, în special pe piaţa Europei Occidentale


Repere istorice

 

1921 - Vulkan - fabrica de produse din cauciuc este înfiinţată la Kranj.
1931 - Compania din Kranj devine proprietate a companiei austriece Semperit şi, ulterior, a companiei Continental.
1939 - Continental preia controlul.
1946 - Naţionalizarea şi modificarea numelui companiei în Sava Rubber Products Company.
1948 - Este lansată marca comercială Sava. Compania începe să folosească numele mărcii Sava. Începe producţia în serie a anvelopelor şi camerelor pentru automobile.
1956 - Sediul Sava a fost mutat din centrul oraşului în actuala locaţie.
1965 - Sunt produse primele anvelope fără cameră pentru viteze mari.
1967 - Este încheiat contractul de licenţă cu Semperit.
1972 - Noua companie Sava Semperit începe să funcţioneze.
1974 - Începe fabricarea anvelopelor radiale cu cord de oţel, pentru turisme.
1985 - Continental cumpără Semperit.
1994 - Este creat noul logo al marcii Sava
1995 - Sunt demarate negocieri între Sava şi Goodyear Tire & Rubber Company.
2000 - Contractul de asociere în participaţiune este semnat de compania Sava şi corporaţia Goodyear si este creat un alt logo
         

2000 - Sava Tires produce 5,5 milioane de anvelope şi vinde 6,5 milioane.
2002 - Goodyear îşi creşte participaţiunea de la 60 la 80%.
2003 - Se deschide noul centru de distribuţie de la Kranj.
2004 - Goodyear devine deţinător 100% al companiei Sava.
2009 - Este reconceput noul logo al marcii Sava.


Sursa : www.sava-tires.com

Marca Runway

Brandul Runway este o parte a companiei GiTi din China.
De la infiintare, in 1993, si pana in prezent, compania GITI s-a dezvoltat si a devenit unul dintre cei mai mari producatorii de anvelope din China si are șapte unități de producție.
GiTi oferă o gamă completă de anvelope excepționale ce sunt exportate in peste 100 de tari din intraga lume.

Marca Barum

Povestea Barum – de la talpa de pantof la modelele benzilor de rulare
Marca Barum există de peste cincizeci de ani. Următorul scurt rezumat vă arată cum s-a dezvoltat compania dintr-un mic fabricant de încălţăminte într-un producător de anvelope de mare succes.
1924 Producătorul de încălţăminte Bata fabrică tălpi de cauciuc în Cehoslovacia.
1932 Costurile mari legate de transportul feroviar au sugerat companiei să creeze propria flotă de vehicule pentru transportarea mărfurilor.
1934 Pentru a preveni costurile ridicate legate de importarea anvelopelor pentru propria flotă de vehicule, compania se hotărăşte se le producă pe cont propriu.
Bata investeşte masiv în domeniul anvelopelor.
1945 Companie mixtă ale celor trei companii importante producătoare de cauciuc din Cehoslovacia - Bata în Zlín, Rubena în Náchod şi Mitas.
S-a înfiinţat compania Barum.
1966 Construirea fabricii actuale din Otrokovice.
1967 Prima anvelopă radială este fabricată în fabrica din Zlín.
1972 Începe producţia de anvelope în Otrokovice. Fabricarea de anvelope este transferată din Zlín la Otrokovice.
1990 Se înregistrează denumirea corporaţiei "Barum Otrokovice".
1992 Se semnează un contract de societate-mixtă cuContinental AG.
1993 În data de 1 martie , în urma acestui contract, se înfiinţează Barum Continental s.r.o. Group of Companies, Barum devenind astfel parte din Grupul Continental.

Producerea unor cauciucuri sigure la un pret avantajos este principalul scop al companiei de anvelope Barum. Cu un control riguros pe tot parcursul etapei de productie si cu o verificare stricta a anvelopelor inainte de a parasi fabrica, Barum reuseste sa isi mentina standardele la un nivel inalt. Folosindu-se de know-how-ul acumulat in cei 70 de ani de experienta in acest domeniu, compania ofera conducatoriilor auto posibilitatea de alege dintr-un numar diverficat de modele pentru anvelope de vara si anvelope de iarna.

Sursa : www.barum-online.com

Marca Riken

Riken este un brand popular de anvelope detinut de Michelin.
In 1917 Industrie Riken Gomu avea sediul in Japonia si activa in domeniul ştiinţei fizice şi chimice de cercetare .
Ulterior, compania a diversificat şi s-a aventurat în producţie de anvelope cu numele de marca Riken.Numele a fost de fapt o prescurtare a "Gomu Riken", numele original al companiei.
Riken a început să exporte anvelope pentru Statele Unite din anul 1979.In scurt timp au inceput exporturile si in Europa , transformând-se într-un producător de anvelope cu drepturi depline.
În 1992 Riken este achizitionat si inregistrat ca brand de catre Michelin.
Riken a devenit un brand care este distribuit pe mai multe zone din Europa.Marca produce o gamă de anvelope pentru autoturisme, Van şi a pieţelor de camioane.
Riken combina estetica si tehnologia la un pret foarte atractiv pentru a produce anvelope potrivite zonei europene.

Marca Dębica

TC Dębica SA este cel mai mare producator polonez de anvelope pentru autoturisme şi vehicule comerciale.
Istoria Companiei Dębica SA începe în 1937, când guvernul polonez a luat decizia de a construi ,,The Central Industrial Area''. Doi ani mai târziu, la 30 martie 1939 , a fost produsa prima anvelopa in fabrica Dębica , iar ceremonia de deschidere oficiala pentru The Dębica Traction Tire Plant a avut loc pe 4 aprilie 1939.
Din 1995 compania a intrat in parteneriat un investitor strategic, compania americana Goodyear Tire & Rubber Company, care detine acum 66.052% din acţiuni.
Compania detine puncte de productie in Polonia, Slovenia si Turcia si vinde produsele sale de 60 de ţări de pe şase continente, inclusiv în Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania, Italia, Statele Unite ale Americii şi Brazilia.Dębica ocupa o poziţie importanta în productia de anvelope pentru vehicule de teren, camioane , maşini agricole şi echipamente şi alte produse din industria de anvelope.
Produsele TC Dębica SA îndeplinesc toate standardele internaţionale.

Marca General Tire

Marca General Tire a fost infiintata in 29 septembrie 1915 in Akron, Ohio, de William F. O'Neil și Winfred E. Fouse , doi oameni de afaceri tineri care știau că dacă construiesc un produs de calitate vânzările vor veni.

General Tire s-a dezvoltat rapid odata cu industria auto. Dupa deficitul de anvelope din SUA in timpul timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, General Tire a intrat in 1955 pe piata anvelopelor de echipament original, mai intai pentru General Motor’s, iar ulterior si pentru alti mari producatori de automobile, ceea ce a dus la nevoia de fabrici mai moderne si mai eficiente.
Pentru asigurarea calitatii produselor in 1959 au deschis cea mai mare pista de testare din lume , in Uvalde, Texas.In 1973 aveau deja 6 puncte de productie, iar in 1983 au inchis portile primei si invechitei fabrici din Akron, Ohio.

Cu timpul General Tire si-a extins domeniul de activitate intrand in afaceri care au inclus domenii ca : industria aerospațială și de apărare, de divertisment și de radiodifuziune, produse chimice / mase plastice, produse industriale.
In 30 octombrie 1987 s-a realizat preluarea marcii General Tire, de la GenCorp Inc de catre Grupul Continental

Astazi General Tire continua traditia de a oferi o linie completă de anvelope durabile de inalta performanta, pentru vehicule de pasageri, off-road si camioane ușoare.


Marca Fulda

Numele Fulda nu este sinonim doar cu un oraş şi un râu din Germania. Fondată în 1900, Fulda este de asemenea producătorul german de anvelope de inalta calitate , care oferă condiţii de siguranţă, de lungă durată şi de performanţă.
Cu o cotă de piaţă în jurul valorii de 8%, Fulda este una dintre cele mai importante branduri în prezent în Germania , oferind o gamă completă de anvelope pentru autoturisme, 4x4, furgonete, camionete, camioane şi aplicaţii agricole.
De la autostrăzi fără limite de viteză pana în regiunile alpine, cu ierni aspre, produsele Fulda sunt concepute pentru a oferi o performanţă optimizat de conducere, chiar în condiţiile cele mai dificile.Programe de cercetare şi dezvoltare continuă a se asigura că pneurile Fulda oferă cele mai recente tehnologii şi materiale, care, la rândul său, a contribuit la numeroase premii de testare primite de la mai multe reviste şi institute independente, atât în Germania cat şi in alte tari din Europa.

Marca Firestone

The Firestone Tire and Rubber Company este o companie americana de anvelope fondata de Firestone Harvey în 1900 in orasul Akron din Ohio pentru a furniza pneuri pentru vagoane si pentru alte forme de transport in comun de epoca. Firestone a văzut în curând imensul potential al marketigului de anvelope pentru automobile.Compania a fost un pionier în producția de masă de anvelope. Harvey Firestone a fost prieten cu Henry Ford. Firestone a folosit această relație pentru a deveni companie furnizoare de echipamente originale pentru automobilele Ford Motor Company, si a fost de asemenea, activă în piața pieselor de schimb.

În 1988, compania a fost achizitionata de Bridgestone Corporation.


Marca Nankang

Nankang Rubber Tire Corporation Ltd este cel mai vechi producator de anvelope din Taiwan incepandu-si activitatea in 1940.
S-a dezvoltat datorita calitatii produselor fabricate.
In 2003 compania s-a extins si in China unde a inceput sa produca masiv anvelope.
Compania produce anvelope pentru camioane usoare, sedan-uri, SUV-uri si chiar snow mobile.
Nankang se dedica intru totul in fabricarea unor produse de inalta calitate, ceea ce a dus la obtinerea unor contracte chiar cu marii constructori de automobile.

Marca Vredestein

Producatorul olandez independent a inceput activitatea in anul 1909 si a cunoscut o renastere in 1946 cand s-a format compania Apollo Vredestein BV cu sediul in Enschede, Olanda, in urma unui parteneriat cu BF Goodrich care detinea putin peste 20% din actiuni.
Datorita investitiilor majore din ultimii ani, Vredestein a reusit să patrunda pe piata anvelopelor, oferind un excelent raport calitate-pret.

Marca Nokian

Producatorul finlandez Nokian Tyres are o experienta de peste 70 de ani in fabricarea anvelopelor destinate conditiilor extreme.
Nokian este primul producător de anvelope din lume, care se concentreaza pe nevoile clientului in conditii nordice.Compania furnizeaza anvelope inovatoare, pentru autoturisme, camioane și mașini grele, care ofera performanta indiferent de conditiile de drum in toate anotimpurile. Produsele Nokian sunt intr-o continua dezvoltare cu scopul de a oferi soluții durabile pentru siguranță și mediu, luând în considerare întregul ciclu de viață a anvelopei.

Nokian este primul producător mondial de anvelope care a introdus o metodă de fabricație folosind doar uleiuri purificate. În scopul de a îmbunătăți aderența pe gheață și carosabil umed, uleiul de canola,o materie prima regenerabila, este utilizata în amestec benzii de rulare.
Dezvoltarea si testarea continuă a produselor a rezultat inovațiile tehnice care imbunatatesc proprietatile pneurilor și a dus la cresterea gradului de siguranță, confort și ,,prietenie '' cu mediul.

Nokian va ofera o gama variata de anvelope de incredere, durabile, din care fiecare client poate sa isi aleaga anvelope potrivite pentru stilul lui de conducere.

Marca Hankook


Compania a fost fondata on 1941 in Coreea.
In 1981 este inffintata filiala din SUA ,Hankook Tire America Corporation.
In 1998 primeste premiul Ford Motor Company's Q1 Award.
In 2003 este formata o alianta strategica cu Michelin
In 2011 este construit Europe Distribution Center in Rotterdam
In 2008 lanseaza "Kontrol Technology" filozofia companiei de utilizare a tehnologiei avansate.Hankook detine puncte de productie in Coreea , Ungaria si China.Hankook Tire dezvoltă tehnologii de ultimă oră pentru satisfactia clientilor prin inalta calitate a produselor.

Prin vânzări în 185 de tări din întreaga lume, Hankook Tire este pe locul 7 in venituri globale de vânzări.




Marca Pirelli

Pirelli, al cincilea producator de anvelope din lume, este lider in vanzari pe segmentul premium ingloband tehnologie de varf .
Compania detine 19 fabrici la nivel mondial, amplasate pe patru continente, si desfasoara operatiuni in peste 160 de tari.
Fondata in anul 1872 si listata la Bursa din Milano din anul 1922, compania Pirelli se distinge prin lunga sa traditie industriala, care a imbinat intotdeauna capacitatea de a inova cu calitatea produselor si notorietatea marcii.
Din anul 2002, aceasta putere a fost sustinuta de proiectul high-tech PZero si dezvoltata ulterior de prezenta in Formula 1, competitie pentru care Pirelli este unic furnizor de anvelope timp de trei ani, in perioada 2011-2013.

In conformitate cu strategia sa “performanta verde”, Pirelli – o companie intotdeauna orientata spre cercetare si dezvoltare – acorda o importanta deosebita produselor si serviciilor de inalta calitate si tehnologie, precum si impactului redus asupra mediului inconjurator.

Marca Continental

Continental este producătorul de anvelope numarul 1 in Germania, nr.2 in Europa si nr.4 in lume. In Europa este cel mai mare producator de anvelope de prima echipare pentru autoturisme si autoutilitare, fiind si liderul european în productia de anvelope de iarna. Fiecare al patrulea autoturism şi aproape fiecare a treia autoutilitară din Europa sunt echipate de către producătorii auto cu anvelope de origine Continental.

Continental ofera o gama larga de anvelope – pentru autoturisme, autoutilitare, motociclete si masini offroad, anvelope de camion, anvelope industriale si agricole. Cei peste 89.000 de muncitori din 28 de tari contribuie zilnic pentru imbunatatirea performantelor anvelopelor Continental, de experienta acumulata bucurandu-se si alte marci din portofoliul companiei (Uniroyal, General Tire, Semperit, Viking, Barum etc.).

Marca Goodyear

Goodyear Tire & Rubber Company a fost înfiinţată în anul 1898, când Frank Seiberling a cumpărat prima uzină a companiei din banii împrumutaţi de la un cumnat. Cauciucul şi bumbacul trebuia să fie transportate de la capătul lumii, pentru a ajunge într-un oraş izolat, cu transport feroviar limitat. Seiberling a numit compania după numele lui Charles Goodyear, un adevărat deschizător de drumuri şi descoperitorul vulcanizării. Tot de numele acestuia este legat şi simbolul mărcii - piciorul înaripat - care va aduce întotdeauna aminte de trecutul companiei.
Cu numai 13 muncitori, producţia companiei Goodyear a început cu o linie de anvelope pentru biciclete şi trăsuri, discuri de cauciuc pentru potcoave şi jetoane pentru jocul de poker. Dupa prima lună de activitate, cifra de afaceri ajunsese la 8.246 de dolari.

De la prima anvelopă de bicicletă în 1898, Goodyear a parcurs distanţa până la cel mai mare producător de anvelope din lume, titlu câştigat în 1926, când a adoptat sloganul „Oamenii folosesc anvelopele Goodyear pentru maşinile lor mai mult decât orice alt tip de anvelopă”. În 1926, compania devine cel mai mare producător mondial de cauciuc. Aceşti primi ani rămaşi în istorie formează imaginea companiei, care va continua să fie prezentă în toate aspectele ei şi în relaţia cu clienţii.

Marca globală Goodyear de astăzi, cu miile de descoperiri, inovaţii, invenţii şi premiere tehnice, nu este decât o refexie a caracterului îndrăzneţ, inovator şi realist al fondatorilor săi.
În prezent, Goodyear este cel mai mare producător de anvelope din lume, prezent pe şase continente şi având o cifră de afaceri anuală de peste 15 miliarde de dolari. Pe lângă anvelopele marca Goodyear, compania produce alte câteva mărci respectate de anvelope, printre care Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava şi Debica. Unităţile de afaceri din afara diviziei de anvelope furnizează produse din cauciuc şi polimeri pentru o serie de pieţe auto şi industriale.

Marca Dunlop

Încă din anul 1888 John Boyd Dunlop, un veterinar scoţian ce locuia în Belfast, a înlocuit anvelopele solide de la tricicleta fiului său cu benzi subţiri din cauciuc, lipite între ele şi umflate cu aer. A fost primul pas pe drumul unei mărci care urma să furnizeze unele dintre cele mai cunoscute produse din toată lumea.
La acea vreme, J.B. Dunlop nici nu îşi imagina că prelucrarea acelor anvelope provizorii va duce la revoluţionarea transportului în întreaga lume. Câţi dintre noi realizează astăzi că datorăm plăcerea de a conduce şi siguranţa sporită pe şosea unui copil pe o bicicletă?
Astăzi, anvelopa pneumatică are peste 120 de ani. Dunlop sărbătoreşte o istorie de succes şi rolul pe care această marcă l-a jucat în inovaţiile şi îmbunătăţirile aduse performanţei anvelopelor de-a lungul anilor.
Istoria anvelopelor Dunlop este strâns legată de inovaţiile lansate de companie. Istoria Dunlop merge mână în mână cu implicarea în sporturile cu motor în toate formele, deoarece transferul de tehnologie proprie curselor la condusul pe şosea este o tradiţie care a început odată cu compania. Pe parcursul a peste 120 de ani, Dunlop a obţinut rezultate remarcabile în competiţii, incluzând cele 34 de victorii la celebra cursă de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans.

În prezent, Dunlop continuă să se implice într-o gamă largă de sporturi pe două sau patru roţi, în întreaga lume. De peste 120 de ani, inovaţiile Dunlop şi succesul obţinut de companie în sporturile cu motor au permis acestei mărci să îşi clădească o reputaţie extraordinară în rândul pasionaţilor de maşini şi motociclete din întreaga lume.



Tehnologii Dunlop  

 

Profil asimetric al benzii de rulare

Profilul asimetric al benzii de rulare oferă rezistenţă îmbunătăţită la acvaplanare. Nervura centrală continuă sporeşte stabilitatea şi precizia. Dispunerea asimetrică a canelurilor îmbunătăţeşte aderenţa pe suprafeţe ude şi uscate.

Sistem Multi-lamele

Condiţiile de şofat pe timp de iarnă pot varia foarte mult, fie şi la un singur drum.
Combinarea tuturor acestor caracteristici într-un singur produs reprezintă o provocare. Sistemul multi-lamelă de la Dunlop face faţă acestei provocări, cu diferite tipuri de lamele pentru condiţiile schimbătoare ale carosabilului de pe timp de iarnă.

Sistem specific pentru locaşul talonului

Un sistem specific pentru locaşul talonului ce întăreşte legătura dintre anvelopă şi jantă pentru un control maxim şi o experienţă de conducere cu precizie mai mare. Precum contactul dintre mâna dumneavoastră şi volan, acest sistem asigură un control sporit şi permite un răspuns excelent al drumului.

Profil mai plat al benzii de rulare

Noua generaţie de anvelope Dunlop prezintă un profil plat la benzii de rulare cu o circumferinţă de rulare mai mare cu 4-8%, în funcţie de dimensiunea şi tipul anvelopei. Un profil mai plat cu o circumferinţă mai mare de rulare oferă mai multă stabilitate şi un răspuns mai bun al drumului, permiţând anvelopelor să reacţioneze rapid şi precis.

Profil Multi Radius (MRT) pentru banda de rulare

Modelele cu MRT utilizează 10 raze diferite, fapt pentru care sunt mai precise. De aceea, putem garanta o distribuţie foarte eficientă a presiunii în pata de contact cu şoseaua. Efectul este o tranziţie mai lină de la linie dreaptă la curbă, conducând la reacţii mai precise şi progresive.

Raport gol-plin variabil

Modelul asimetric al benzii de rulare cu raport variabil gol-plin oferă rezistenţă îmbunătăţită la acvaplanare. Blocul masiv al umărului exterior furnizează dispersie rapidă şi fără turbulenţe a apei, rezultatul fiind o uimitoare stabilitate la viraje.

RunOnFlat (ROF)
Dunlop Self Supporting Technology (DSST)


Tehnologia Dunlop RunOnFlat asigură mobilitatea, chiar şi fără aer. Construcţia patentată a flancului anvelopei, Dunlop RunOnFlat, reduce încovoierea şi riscul de desprindere de jantă. O anvelopă Dunlop RunOnFlat complet dezumflată oferă o mobilitate neîntreruptă pe o distanţă de 80 km / 50 mile la o viteză maximă de 80 km/h sau 50 m/h - în condiţii normale de rulare.


Avantaje ale tehnologiei Dunlop RunOnFlat :

• Construcţia patentată a flancului suportă greutatea vehiculului, chiar şi când anvelopa este dezumflată.
• Construcţia specială a avelopei cu materiale compozite nou-dezvoltate împiedică distrugerea anvelopei datorită încovoierii excesive.
• Anvelopele Dunlop RunOnFlat pot fi montate pe orice jantă standard (oţel/aliaj), fără a fi necesare instrumente speciale.


Avertizare privind siguranţa
Anvelopele Dunlop RunOnFlat trebuie montate numai pe maşini concepute pentru anvelope de tip „run flat” şi echipate cu un dispozitiv de avertizare pentru presiunea anvelopelor, complet funcţional, de ex. Dunlop WARNAIR. A nu se depăşi distanţa maximă de 80 km / 50 mile şi viteza maximă de 80 km/h sau 50 mph. Vă rugăm să consultaţi manualul maşinii dumneavoastră, deoarece recomandările producătorilor pot fi diferite de avertizarea Dunlop privind siguranţa.

Kevlar® Pulp 

Pasta de fibră Kevlar integrată în flanc. Rezultatul este un flanc mai rigid chiar / mai ales în condiţii de temperatură de lucru.

Interval de temperatură Maximum Flange Shield (MFS)

Sistemul Dunlop MFS (protecţie maximă flanşă) este un tip de protecţie a flanşei jantei. Un profil din cauciuc, situat în partea inferioară a flancului, deasupra flanşei anvelopei, este înfăşurat pe circumferinţa anvelopei creând o zonă tampon.Protecţie pentru jantă împotriva deteriorărilor provocate de bordurile de trotuar.

Dispersia apei

„Twin Hydro Paddle” este un sistem de evacuare a apei de tip turbină, fără turbulenţe. Eliminare a apei de tip turbină fără curent turbionar.
Siguranţă foarte ridicată la acvaplanare. Evită turbulenţele fluxului de apă pentru o dispersie mai eficientă a apei în condiţii extreme.

Bandaj fără cusături (JLB)

Bandaj de nailon fără cusături cu straturi la 0°. Aceasta este o Tehnologie Hibrid de Suprapunere a straturilor ce garantează o deformare foarte redusă a circumferinţei la viteze mari si asigura stabilitate superioară la viteze mari, uzură lină, stabilitate excelentă la viteze mari şi rezistenţă foarte bună la uzură.

Nanoparticule

Compus al benzii de rulare cu nanoparticule din negru de fum specific materialului compozit al anvelopelor de curse. Acest compus optimizat cu răşini şi polimeri a demonstrat o aderenţă excelentă a anvelopelor de curse pe carosabile uscate şi umede, frânare îmbunătăţită pe carosabil uscat şi umed, uzură redusă, aderenţă îmbunătăţită pe carosabil uscat şi umed şi mai bună transmitere a forţelor.

Material compozit dublu siliciu

Acest material compozit cu dublu siliciu garantează o uzură redusă şi un risc scăzut de sfâşiere. Acesta îmbunătăţeşte vizibil plăcerea condusului, prin performanţa sporită la accelerare, asigura excelente performanţe de frânare şi accelerare, extrem de bună manevrabilitate în condiţii de vară şi iarnă, aderenţă sporită, uzură redusă, risc scăzut de sfâşiere. Utilizabilă în condiţii diverse.

Material compozit Siliciu-Plus

Materialul compozit de cauciuc Siliciu-plus este un amestec derivat pentru benzile de rulare ale anvelopelor de motorsport, ce oferă aderenţă ridicată şi dispersie mai bună a apei, performanţe excelente de frânare şi accelerare, uzură redusă.

Sursa : www.dunlop.eu