Pagini

Noua anvelopa de iarna Debica Frigo HP

Debica a scos pe piata  un nou produs : Debica Frigo HP, o noua anvelopa de iarna din gama buget, proiectata cu o serie de solutii tehnologice ce vin in intimpinarea soferilor care cauta pneuri de iarna practice dar la un ,,pret prietenos''.
Carateristicile noii anvelope, asa cum sunt prezentate de producator:
  • Profilul directional si banda de rulare cu caneluri in forma de ,,V'' elimina eficient apa si noroiul, timp ce santurile circumferentiale evacueaza cu succes apa din calea anvelopelor;
  • Datorita designului modern rezistenta la acvaplanare a fost imbunatatita;
  • Conturul plat la benzii de rulare ofera kilometraj mare, adica durata de viata mai lunga, si performante echilibrate pe toată lățimea anvelopei;
  • Greutatea scazuta a carcasei anvelopei genereaza economie de combustibil;
  • Debica Frigo HP este fabricata dintr-un compus pe bază de siliciu, care asigura o aderență bună în condiții grele, de iarnă. Anvelopa rămâne pe deplin flexibila atunci când temperatura mediului scade sub 7 grade Celsius.


Rezultatele conform etichetarii europene nu par insa la fel de pozitive; anvelopele Frigo HP la dimensiunile 195/65 R15 91H, 205/60 R16 96H, 205/55 R16 91H si 215/55 R16 93H sunt cotate cu ,,E'' la eficienta consumului de combustibil si cu acelasi ,,E'' la aderenta pe suprafata umeda. Doar nivelul de zgomot la rulare este unul bun : 68dB pentru primele doua dimensiuni prezentate si 69dB pentru celelalte doua. Nu stim cum vor fi la alte dimensiuni, dar pana acum aceste rezultate sunt prezentate de producator.

Despre anvelopele Debica Frigo HP vom afla mai multe doar dupa ce unii din noi,soferii, le vom utiliza.


Sursa : www.debica.com.pl

Imbatranirea anvelopelor


ETAPELE ÎMBĂTRÂNIRII ANVELOPELOR - A.T.M. (Actualitatea Tehnică Michelin)

Pe durata depozitării, îmbătrânirea este influenţată de următorii factori :

UMIDITATEA :
Anvelopele trebuie depozitate în spaţii care trebuie să rămână constant răcoroase, uscate şi cu ventilaţie naturală. Dacă anvelopele sunt depozitate în exterior, acestea trebuie acoperite cu o prelată opacă şi perfect etanşă.
LUMINA :
Anvelopele trebuie protejate de acţiunea razelor soarelui şi de lumina artificială cu un conţinut ridicat de raze ultraviolete. Se preferă lumina lămpilor cu incandescenţă faţă de cea a tuburilor fluorescente.
TEMPERATURA :
Trebuie să fie sub 35 °C. A se evita contactul direct cu radiatoare şi conducte.
MATERIALE CARE GENEREAZĂ OZON, SOLVENŢI, COMBUSTIBILI ŞI PRODUSE CHIMICE :
A se depozita în alte încăperi.
Depozitare pe
termen scurt
TENSIUNE, PRESIUNE :
Acestea pot provoca deformarea anvelopei.

DEPOZITAREA PE TERMEN SCURT :
Anvelopele pot fi depozitate suprapuse una peste alta, de preferinţă pe paleţi. Înălţimea stivei nu trebuie să depăşească 1,20metri.
După 4 săptămâni, stivele trebuie rearanjate prin inversarea ordinii anvelopelor. Dacă anvelopele suntmontate pe jante, acestea trebuie depozitate umflate, în poziţie verticală sau pe un singur rând, pe rafturi.



DEPOZITAREA PE TERMEN LUNG :
Depozitare pe
termen lung

Anvelopele trebuie depozitate vertical pe rafturi situate la cel puţin 10 cm deasupra solului. Pentru a se evita deformarea acestora, se recomandă rotirea uşoară a anvelopelor odată pe lună.


Pe durata utilizării acestora :

Pe durata utilizării anvelopelor, acestea continuă să se învechească în funcţie de condiţiile de utilizare. Sfârşitul duratei de viaţă a anvelopelor se produce în mod normal atunci când înălţimea bandei de rulare atinge limita legală prevăzută. Aceasta se produce în perioade de timp foarte variate, în funcţie de tipul utilizării. Prin urmare, este important ca noţiunile
longevitate * şi vechime** să nu fie confundate.
Deşi roata de rezervă nu este utilizată, aceasta se învecheste
.

  * longevitate (potenţial kilometric)
** vechime (vârsta anvelopei)

Îmbătrânire cauzată de
vechime
 (vârsta anvelopei)
Îmbătrânire cauzată de
longevitate (potenţial
kilometric)

IDENTIFICAREA VÂRSTEI UNEI ANVELOPE

Conform prevederilor regulamentului 30, data fabricaţiei anvelopelor trebuie marcată pe flancul
anvelopei. În prezent, aceasta este formată dintr-o succesiune de 4 cifre (anul producţiei înainte de
2000 = 3 cifre + ◄), gravate pe flanc: primele două cifre indică săptămâna fabricaţiei, iar ultimele
două, anul fabricaţiei.
Exemplu :
 1904 înseamnă că anvelopa a fost fabricată în a 19-a săptămână a anului 2004.
 348 înseamnă că anvelopa a fost fabricată în a 34-a săptămână a anului 1998.
Acest marcaj corespunde ultimelor patru cifre din codul DOT. În cazul în care codul DOT* nu există, data fabricaţiei se află marcată pe o plăcuţă, care poate fi juxtapusă unei secvenţe de caractere.
*Departamentul Transporturilor

RECOMANDARE PRIVIND DURATA UTILIZĂRII
Anvelope destinate autoturismelor, utilitarelor :
  • Anvelopele sunt compuse din diferite tipuri de materiale şi amestecuri de cauciuc, cu proprietăţi esenţiale pentru buna funcţionare a acestora. Aceste proprietăţi se schimbă în timp.
  • Pentru fiecare anvelopă, aceste schimbări depind de o serie de factori, cum ar fi condiţiile climatice, condiţiile de depozitare şi de utilizare (sarcină, viteză, presiune, întreţinere, etc.) la care anvelopele sunt supuse pe parcursul duratei lor de viaţă.
  • Aceste schimbări aferente utilizării anvelopei sunt foarte diferite, şi de aceea, durata de utilizare a unei anumite anvelope este imposibil de preconizat cu exactitate.
Din acestmotiv, după o perioadă de utilizare a anvelopelor de 5 ani, vă recomandăm ca anvelopele (inclusiv anvelopele cu care sunt echipate roţile de rezervă) să fie supuse unui control anual efectuat de un specialist. Vă recomandăm, de asemenea, înlocuirea anvelopelor de peste zece ani cu unele noi, chiar acestea dacă par apte de utilizare şi nu au atins limita legală de uzură.