Goodyear Tire & Rubber Company a fost înfiinţată în anul 1898, când Frank Seiberling a cumpărat prima uzină a companiei din banii împrumutaţi de la un cumnat. Cauciucul şi bumbacul trebuia să fie transportate de la capătul lumii, pentru a ajunge într-un oraş izolat, cu transport feroviar limitat. Seiberling a numit compania după numele lui Charles Goodyear, un adevărat deschizător de drumuri şi descoperitorul vulcanizării. Tot de numele acestuia este legat şi simbolul mărcii - piciorul înaripat - care va aduce întotdeauna aminte de trecutul companiei.
Cu numai 13 muncitori, producţia companiei Goodyear a început cu o linie de anvelope pentru biciclete şi trăsuri, discuri de cauciuc pentru potcoave şi jetoane pentru jocul de poker. Dupa prima lună de activitate, cifra de afaceri ajunsese la 8.246 de dolari.
De la prima anvelopă de bicicletă în 1898, Goodyear a parcurs distanţa până la cel mai mare producător de anvelope din lume, titlu câştigat în 1926, când a adoptat sloganul „Oamenii folosesc anvelopele Goodyear pentru maşinile lor mai mult decât orice alt tip de anvelopă”. În 1926, compania devine cel mai mare producător mondial de cauciuc. Aceşti primi ani rămaşi în istorie formează imaginea companiei, care va continua să fie prezentă în toate aspectele ei şi în relaţia cu clienţii.
Marca globală Goodyear de astăzi, cu miile de descoperiri, inovaţii, invenţii şi premiere tehnice, nu este decât o refexie a caracterului îndrăzneţ, inovator şi realist al fondatorilor săi.
În prezent, Goodyear este cel mai mare producător de anvelope din lume, prezent pe şase continente şi având o cifră de afaceri anuală de peste 15 miliarde de dolari. Pe lângă anvelopele marca Goodyear, compania produce alte câteva mărci respectate de anvelope, printre care Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava şi Debica. Unităţile de afaceri din afara diviziei de anvelope furnizează produse din cauciuc şi polimeri pentru o serie de pieţe auto şi industriale.